HomeMade

Pełna wersja: HUSAREK DSP
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
To jest dobry pomysł Staszku, lecz w tym wyświetlaczu jeśli zapalimy kolor pomarańczowy to patrząc z góry widzimy żółty a od dołu pokazuje się nam czerwony. A wyswietlony sam czerwony jest widoczny pod szerszym kątem hi. Jak napisałem wyżej po uruchomieniu bargrafu z WFS zostanie podjęta decyzja. 73, Janusz
Dziękuję Pawle za potwierdzenie dotyczące występowania tego efektu również u Ciebie.Co do podziękowań Autorom za pracę włożoną w projekt to chyba nikt tu nie ma wątpliwści,że takowe się należą.Osobiście chylę czoła i jestem pod ogromnym wrażeniem tego radia.Moje bardzo drobne uwagi mają tylko i wyłącznie szlachetny cel.Jestem z resztą jak każdy z nas takim trochę beta testerem a ponieważ staram się dobrze testować to zgłaszam co zauważam dla dobra obecnych i wszystkich następnych "radiolutowaczy".
Przyglądałem się przed chwilą na wyświetlacz IC7300 czyli radia,które nie jeden z nas chciałby mieć aktualnie na półce.Niektórzy pewnie nawet mają,ja niestety mogę patrzeć na nie tylko na zdjęciach z sieci.Podczas analizy nasunęły mi się pewne wnioski do zastosowania w Husarku DSP.Przy okazji przeczytałem wpis Janusza SP5BMP za który dziękuję.Skoro inne barwy wyświetlania częstotliwości nadajnika były już testowane i np.czerowny kolor zastosowany w S-METRZE > S9 nie nadaje się dla cyferek Tx gdyż jest zbyt dokuczliwy dla oczu to może pójść w innym kierunku i zmienić barwę wyświetlania częstotliwości odbiornika na białą.Wówczas pozostawiając nawet pomarańcz dla Tx różnica w barwach widzianych przy dużym kącie powinna być od razu zauważalna i o to właściwie chodzi.Patrząc z przodu wówczas biały Rx i pomarańczowy Tx a patrząc z góry biały Rx i żółty Tx.Tak przynajmniej przypuszczam gdyż nie mam jak tego przetestować.Dodatkowo przy takiej zmianie barw Rx można też zmienić kolor paska S-METRA z niebieskiego na zielony aby LCD było bardziej żywe przy odbiorze.Reszta bez zmian.Pomysł zmiany barw zaczerpnięty został z obserwacji zdjęć dobrego wzorca czyli Icoma7300.Nie wiem czy ze względu na chyba inny typ LCD ma to sens ale testować przecież zawsze warto.


Przeczytałem pomysł Staszka SP2GNB więc edytuję.Też to testowałem i nawet dobrze się to sprawdza w praktyce.Kolor pomarańczowy cyferek Tx jest wówczas dobrze widoczny z góry.W pewnym zakresie pochylenia jakby się nasila do bardzo mocnego pomarańczu.Różnice między Rx i Tx są jednak doskonale widoczne przy odwróceniu DISCO o 180stopni.Pewnie będą drobne zmiany barw ponieważ przy ewentualnej zmianie softu na "do góry nogami" zostaną zamienione miejscami cyfry Rx i Tx.To jednak raczej drobne niuanse.Jednak to rozwiązanie ma pewną inną niedogodność związaną z montażem mechanicznym,która może o sobie dać znać dopiero przy projektowaniu obudowy radia.Wówczas gniazda Jack na module DISCO będą na górze i jeśli zastosoujemy gotowe wtyki Jack z przewodami to musimy odpowiednio niżej od góry montować LCD czyli cały moduł DISCO,nawet jak będą to wtyki Jack kątowe.Można jednak zamiast gotowych wtyków Jack lutować przewody do DISCO bezpośrednio,ale pewnie nie każdemu spodoba się ingerencja w płytę gdyż grozi utratą gwarancji.Wiadomo,że obudowę można projektować różnie i dlatego pomysł przedstawiony przez Staszka dla jednych będzie bardzo dobry a dla innych mniej.W każdym razie zapewnia przy aktualnych barwach dobrze widoczne zmiany kolorów Rx i Tx na LCD.
Witam Kolegów. Jako świeżo upieczony krótkofalowiec przymierzam się do złożenia Husarka DSP. Chcę zamówić płytki z plików z początku wątku. Zastanawiam się czy można zastosować jakiś inny PA niż polecany jak rozumiem 15 watowy od Husarka?

73 Wojtek
Możesz zastosować każde dowolne PA pod warunkiem, że dopasujesz poziom wejściowy, aby wysterować ale nie przesterować.
Witam!
Również składam HUSARKA DSP. Właśnie skończyłam "spawanie" podstawowych modułów tj. moduł radiowy (wszystko wlutowane, poza trafami mieszacza i przedwzmacniacza), adapter, przetwornica, SI570 kompletne. Uruchomiłem na razie tylko przetwornicę. W post 317 pisałem jak uwaliłem SCW05A-05, kupiłem kolejną ( 56 zł w plecy) więc teraz wlutowanie , sprawdzenie i jest OK. W przyszły weekend, jak lepsza połowa nie wymyśli innych zajęć, próby uruchomienia pozostałych modułów. Niestety nie załapałem się na pcb filtrów BPF i LPF z DW, jak są jeszcze do kupienia proszę o info. Tymczasem będę próbował podłączyć BPF AVT3076 kiedyś kupiłem takie pcb, częściowo obsadziłem elementami są niekompletne ale może przynajmniej jedno pasmo spróbuje uzupełnić i odpalić. Wiem, że duże tłumienie w paśmie przenoszenia na dławikach osiowych ale na próby może wystarczy - później zobaczymy co się urodzi. Co do filtrów LPF nie mam jeszcze pomysłu. Wzmacniacz wyjściowy to raczej chyba taki jak proponują koledzy zza wschodniej granicy w trx SW-2016 z przetwornicą zasilania DC-DC 13,7V na 22V stosowany również (bez przetwornicy) w TULIPANIE. Obecnie używam SW-2013 który złożyłem jakieś 2 lata temu, w nim również pracuje ten wzmacniacz. Jak uruchamiałem tego SW-2013 mierzyłem moc wyjściową na 10m było 38W, poniżej jeszcze więcej. Nie wiem jak z harmonicznymi na wyjściu bo nie było jak pomierzyć ale chyba nie jest najgorzej bo sąsiedzi nie narzekają na zakłócenie mimo że nadaję na antenie typu wędka umocowana na balkonie w uchwycie "fabrycznym" na flagę. Dobra, kończę i idę się walić spać. Jutro rano do roboty.
Darek 73!
Dodatek do postu 347.
Dokładam zdjęcia ostatnio pozyskanego trackbala i odłączonych od niego enkoderów.
Typ DE128-6 firmy Daco Scientific Ltd. Koszt zakupu trackball'a to niecałe 50zł. (dwa enkodery)
Zasilanie +5V dwa wyjścia przesunięte w fazie o ok 90st. Poziom TTL.
Zdjęcie żródła:

[attachment=12217]
[attachment=12218]

I wydłubane enkodery. Przetwornica Husarka DSP i bateria CR2032 do porównania rozmiaru.

[attachment=12219]
[attachment=12220]

W zachęcaniu do tego rozwiązania nie mam żadnego interesu. Wskazuję sposoby pozyskania tanich elementów.

73, Mietek
(25-01-2017 21:42)SP5HBT napisał(a): [ -> ]Dodatek do postu 347.
Dokładam zdjęcia ostatnio pozyskanego trackbala i odłączonych od niego enkoderów.
Typ DE128-6 firmy Daco Scientific Ltd. Koszt zakupu trackball'a to niecałe 50zł. (dwa enkodery)
Zasilanie +5V dwa wyjścia przesunięte w fazie o ok 90st. Poziom TTL.
Zdjęcie żródła:




I wydłubane enkodery. Przetwornica Husarka DSP i bateria CR2032 do porównania rozmiaru.




W zachęcaniu do tego rozwiązania nie mam żadnego interesu. Wskazuję sposoby pozyskania tanich elementów.

73, Mietek

Witaj Mietku,

Z jakim krokiem pracuja te enkodery i gdzie "to" mozna znalezc? Przepraszam za brak polskich fontow. Pracuje na chinskim komputerze.

Pozdrawiam
Jerzy
Mam ze źródła TDM trzy rodzaje. 128 imp/obr, 200 imp/obr, 256 imp/obr.
Przy wizycie na miejscu ceny negocjowalne.

73, Mietek
Witam!
Kończę spawanie płytki radiowej HUSARKA DSP i pojawił się problem. Jak nawinąć transformator wzmacniacza w.cz. TR1 na rdzeniu dwu-otworowym kupionym w DW. Jedyny sposób który przychodzi mi do głowy to: biorę trzy przewody razem i robię nimi 1 zwój na środkowej kolumnie, następnie jedną końcówkę "zostawiam" i pozostałymi dwoma robię 2,5 zwoja czyli dla tych dwóch przewodów wyjdzie w sumie 3,5 zwoja, dalej zostawiam drugą końcówkę i robię jeszcze pozostałym przewodem 3 zwoje w sumie 6,5 zwoja. Takim sposobem z jednej strony rdzenia w "pierwszym" otworze mam początki wszystkich 3 uzwojeń i w "drugim" otworze koniec uzwojenia 1z. Po drugiej stronie rdzenia w "pierwszym" otworze końce uzwojeń 3,5 zw oraz 6,5 zw. Końce i początki uzwojeń łączę zgodnie ze schematem.
Co do uzwojeń 3,5 zw oraz 6,5 zw wydaje mi się że mogłoby tak być. Ale co do tego 1 zw nie jestem przekonany. Wszystkie uzwojenia nawijane w jednym kierunku.
Podpowiedzcie Panowie czy tak może być? Czy ten transformator nawijamy inaczej?
Darek.
Darek,

spróbuj coś takiego jak na rysunku.
Bierzesz dwa kawałki drutu nawojowego jeden ok 10 cm drugi 15 cm. Oczyszczasz każdy na jednym końcu na długości 10-15mm , skręcasz je razem i lutujesz oba. Dalej jak na rysunku.
Startujesz od odczepu. Dalej dłuższy koniec jednego z drutów do lewego otworu (3), krótszy do prawego (6). Po przełożeniu przez otwory masz po przeciwnych stronach dwa końce drutu po wykonaniu 0,5 zwoja i odczep (4,5). Nawijasz w przeciwnych kierunkach dalej dwa uzwojenia. Każdy z końców drutu przekładasz ponownie i już masz po 1 zwoju i odczep po tej samej stronie rdzenia. Przekładasz ponownie i masz już dwa uzwojenia po 1,5 zwoja. I dalej tak samo, nawijasz je w przeciwnych kierunkach i jedno kończysz po 3,5 zwoja, drugie nawijasz dalej i kończysz po 6,5 zwoja. Układ końców pasuje wprost do otworów na PCB. Oczyszczasz końce (3) i (6). Lutujesz na PCB odczep i oba końce i TR1 masz umocowany do PCB jak na publikowanych wcześniej zdjęciach.
Teraz, już na PCB, dokładasz 1 zwój trzeciego uzwojenia na środkowej kolumnie rdzenia, to znaczy lutujesz końcówkę (1), przekładasz przez pierwszy a potem przez drugi otwór, naciągasz, oczyszczasz i lutujesz (2).
Wychodzi jak na zdjęciach zmontowanych płytek, końcówki przewodów (3)(6) oraz (1)(2) nie krzyżują się, idą wprost do otworów na PCB.

Opis może przydługi i zbyt dosłowny, ale to proste czynności.

Pozdrawiam wszystkich,
Mirek
Przekierowanie