HomeMade

Pełna wersja: Skrzynka antenowa HMG-easyATU
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
Zgodnie z życzeniem Adama, zgłaszam rozpoczęcie testów kolejnego egzemplarza skrzynki - zdjęcia poniżej.

Kondensatory częściowo silver mica - brakuje mi na razie 2 wartości: 82pF i 640pF. Te które były dostępne na allegro po prostu się nie mieszczą.

Wszystkie cewki nawinąłem równomiernie na rdzeniach.

U Adama widziałem 3 najmniejsze wartości nawinięte zwój przy zwoju na fragmencie rdzenia. Jakie jest uzasadnienie takiego podejścia?
Wydaje się że nawinięcie na całej długości rdzenia jest bezpieczniejsze z punktu widzenia nasycenia, ale może są inne powody....

Na razie jestem na etapie przygotowywania interfejsu 485 i czegoś bardziej wygodnego do manipulacji nastawami niż terminal.

Do tej pory testowałem przez wirtualny com port USB od AVT, taki jak na zdjęciu - (bez optoizolacji). Zauważyłem, że przy podłączeniu tego interfejsu niekiedy skrzynka nie resetowała się poprawnie - pewnie różnica potencjałów mas. A zatem optoizolacja wskazana!

Przy uruchamianiu były niespodzianki z powodu kiepskiego kontaktu w złączach. Trafiłem chyba na jakieś felerne sprężynki - odkształcały się trwale po 2-3 rozłączeniach. W końcu wymieniłem wszystkie na inne - kupione w innej serii i jest dużo lepiej.

Mam wątpliwości czy kontakt między płytkami przez same śruby-słupki będzie wystarczający, szczególnie w dłuższym okresie eksploatacji. Pewnie trzeba będzie przylutować tam łączące kawałki srebrzanki.

Antenę mam wyrzuconą za okno, więc będę próbował ją zestrajać mając skrzynkę w zasięgu ręki. :-)
Jurek
[attachment=2557][attachment=2558][attachment=2559]
(15-02-2011 10:37)sp5fcs napisał(a): [ -> ]Obawiam się, że sprawa wersji automatycznej musi poczekać na zakończenie praktycznych testów aktualnej wersji. Najpierw trzeba zbudować kilkanaście skrzynek aby mieć na czym eksperymentować. Czekamy na relacje z budowy własnych skrzynek, zdjęcia, opinie, testy.
Niestety prace nad układem pomiarowym i algorytmem strojenia stanęły w miejscu i nic nowego się nie dzieje. Moje możliwości czasowe są też ograniczone, szczególnie, że dość mocno jestem zaangażowany w projekt Husara.

Mimo to, jeśli będzie zainteresowanie skrzynką easyATU będę powoli rozwijał ten projekt o kolejne funkcje.
Czolem Adam...
Moje eATU pracuje,ale aby zadość uczynić wszystkim zainteresowanym będę
zmuszony zabrać ją do mojej komory testów +20C/-30C przynajmniej.
Co prawda mam inne sprawy na głowie.Ale zobaczę. -70C żadne urzadzenie nie przeszło testu oprócz Libry , no zobaczymy.
Większość współczesnych elementów elektronicznych łącznie z wieloma scalakami jest produkowana na przemysłowy zakres temperatur ( -40C - +75C). Najsłabsze są elektrolity, warto dać dobre, może nawet tantale.
Na temperatury niższe niż -40C (wykonanie militarne) wszystko powinno być w ceramice.
W SP ten zakres wystarczy i nie trzeba więcej. W zimie temperatura w obudowie i tak będzie wyższa ze względu na ciepło wydzielane z przekaźników a na lato - proponuję pomalować lub okleić obudowę aby miała biały kolor, który będzie pochłaniaj mniej energii od słoneczka, hi.
Cieszę się, że udało się zmontować i uruchomić dwie kolejne skrzynki. Im więcej będzie uwag z montażu, uruchomienia oraz testów tym łatwiej będzie wykonać nowszą wersję skrzynki.

Łączenie poprzez słupki jest wygodnie i zajmuje mało miejsca. Docelowo, po całkowitym uruchomieniu skrzynki warto wykonać połączenie lutowane (linka, srebrzanka) aby w wyniku utleniania powierzchni nie stracić połączenia. Ja w mojej skrzynce dam tylko podkładki sprężynujące pod nakrętki aby sprawdzić co się stanie po roku eksploatacji.

Nie sądzę aby przy małej liczbie zwojów na pierwszych rdzeniach mogło nastąpić nasycenie rdzenia, wszystko zależy ile watów podamy na fider. Tak naprawdę to odruchowo nawinąłem na wzór skrzynek fabrycznych i głębszej analizy tematu nie robiłem. W ramach oszczędności pierwsze cewki możemy wykonać również jako powietrzne.
Na zdjęciu cewki w fabrycznej skrzynce oraz sposób ich stabilizacji mechanicznej.

Popularne układy RS485 np 75176 nie pracują w niskich temperaturach, ja stosuję układy ADM483EAN.

Uwaga dotycząca koloru skrzynki na lato jak najbardziej trafna.
W katalogu inżyniera występuje biała rura 75mm dlatego łatwo możemy wykonać obudowę na słoneczne lato.
Poszukując odpowiednika w pożądanym zakresie temperatur w TME znalazłem ST485BN - pracuje od -40 do +85stC, więc jak sądzę będzie się nadawał.
Na razie myślę o programie na PC np. pod QT - coś w rodzaju "virtual instrument". Jak będzie działać jak bym chciał - przejdę na mikrokontroler.
Robert .. nie szalej . nie zabijaj skrzynki... - 30 i wystarczy :-) okaz jej trochę Heart .. hihi

Co prawda z MAX6 robiłem te z test.. noc w zamrażarce i rano ON i mierzymy Smile
Jurek, układ ST485 w wersji na -40C jest OK ale interfejs Analoga ADM483E ma dodatkowo zabezpieczenie na potencjały elektrostatyczne +/- 15kV ESD.
Przy polu w.cz., długich liniach transmisyjnych oraz wyładowaniach elektrostatycznych w atmosferze to istotna zaleta. Przetestowałem kilkanaście typów układów różnych firm i ten w pracy terenowej "wytrzymywał najwięcej", cena układu ok 5zł/1szt.
W załącznikach noty katalogowe.
(20-02-2011 1:46)SP3SWJ napisał(a): [ -> ]Robert .. nie szalej . nie zabijaj skrzynki... - 30 i wystarczy :-) okaz jej trochę Heart .. hihi

Co prawda z MAX6 robiłem te z test.. noc w zamrażarce i rano ON i mierzymy Smile
Czesc Jarek...
Skrzynka przezyla...!!
Tyle tylko ze potrzeba czasu aby " ostygła" Smile))) a wogóle
to po doprowadzeniu jej do temp. pokojowej nalezy odczekac aż odparuje wodaSad((. W tym jest problem.
W ubudowie rurowej "trza by" pomyśleć nad odprowadzeniem skroplonej pary wodnej, bo inaczej utopimy naszą eATU...Sad(((.Nawet przy rożnicy temp. w lecie
noc/dzień , ilość skroplin powinna być odprowadzona.
To takie moje wnioski po mrożeniu do -30C...
Wydaje mi się, że najczęściej temperatura w środku obudowy będzie wyższa od otoczenia dlatego należy spodziewać się wypychania pary wodnej z obudowy. Gdyby jednak coś się pojawiło należy płytki zamocować 2-3 cm powyżej dna dekla dolnego. W deklu dolnym robimy mały otwór przykryty cienką tkaniną, tak aby skrzynka mogła "oddychać" a ewentualna woda wypływać z korka. Tkanina chroni skrzynkę prze kurzem i owadami.

Moduły z elektroniką pracujące na zewnątrz powinny być lakierowane w celu ochrony przed wilgocią. Bardzo dobry jest silikon w aerozolu tylko strasznie długo schnie. Po wyschnięciu daje trwałą, elastyczną powłokę.
Witam
Do rury ze skrzynką należy włożyć woreczek z "żelem krzemionkowym"SiO2 jest to w postaci granulatu, charakteryzuje się on bardzo dobrą adsorbcją pary wodnej nawet do 30% swojej objętości. Torebki takie są wkładane do opakowań ze sprzętem elektronicznym. Obudowa musi być dobrze uszczelniona.
VY 73 Roman SP5AQT .
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
Przekierowanie