Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 3 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arduino
SP2IPT Offline
Jakub
***

Liczba postów: 233
Dołączył: 01-03-2012
Post: #121
RE: Arduino
IMHO troche slabe procki na takie zabawy. Predzej na Corteksie jakims, patrz M0NKA Wink

pz
28-07-2014 7:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP4XYD Offline
Użytkownik
***

Liczba postów: 106
Dołączył: 13-11-2009
Post: #122
RE: Arduino
Jakub - w tym "śmiesznym" TRX-e Ten-Teca np. Arduino Uno spokojnie da radę Smile Wygląda mi,że tam nie ma żadnej obróbki DSP ,jest tylko sterowanie syntezą i keyerem.IMHO , prawie od zawsze twierdziłem ,że obecnie jest sens robić amatorsko TYLKO proste urządzenia. Tym bardziej QRP Smile
http://qrper.com/2014/05/the-ten-tec-pat...ent-229854

https://www.youtube.com/user/SP4XYD/videos
05-08-2014 21:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ8LUV Offline
Krzysztof
***

Liczba postów: 130
Dołączył: 12-05-2011
Post: #123
RE: Arduino
Witam,
Uruchomiłem klucz CW - Nanokeyer na arduino nano3 - LINK. Do tej pory nie miałem żadnej styczności z arduino. Zainstalowałem odpowiednie sterowniki, wgrałem środowisko, ściągnąłem ze strony autora kod i wgrałem go. Urządzenie reaguje poprawnie sygnałami diod i dźwiękowymi przy wszelkiego typu operacjach, klucz po wgraniu kodu generuje znaki Morse'a, działa monitor podsłuchu, ale nie mogę uaktywnić przycisków komend i pamięci. Nie działa również potencjometr, tempo jest cały czas takie samo. Zdefiniowałem piny dla encodera (jest taka opcja), ale też nie działa. Na początku, po podłączeniu potencjometra 10k, klucz reagował dziwnie w skrajnych położeniach - mrugały szybciej diody, gasły i w pewnym momencie klucz przestawał działać. Po przestawieniu potencjometra w mniej skrajne położenia, wracał do normy. Zmieniłem potencjometr na inny, (być może ten jest uszkodzony) na 22k (w kodzie uwzględniłem to i wgrałem ponownie), ale pomimo, że klucz już nie zachowuje się dziwnie podczas kręcenia potencjometrem, to dalej nie zmienia prędkości. Wykasowałem zdanie "#define FEATURE_COMMAND_BUTTONS" zgodnie z instrukcją na stronie podanej w linku, żeby aktywować przyciski komend (jest to w podtytule "COMMANDS BUTTON" niedaleko schematu i filmików) ale zero zmiany. Co robię nie tak? Proszę o pomoc. Smile

edit:
Ja tego nie rozumiem, ale on nie widzi żadnych zmian w plikach. Np. skasowałem wszystkie pliki H i CPP z folderu i zostawiłem tylko "Arduino File" i na nowo "wgrałem". Komunikat mówi, że udało się pomyślnie załadować (choć są pokasowane te pliki) i dalej jest tak jak było, można nadawać z manipulatora i jest monitor, ale nic więcej. Zmieniłem tempo początkowe ("initial speed" czy wysokość monitora) w plikach i program przy wgrywaniu nie widzi żadnej zmiany. Czy ja popełniam jakiś błąd, bo pierwszy raz się czymś takim bawię, czy jest coś nie tak z ty arduino?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2014 9:22 przez SQ8LUV.)
17-10-2014 4:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ8MHI Offline
 
*

Liczba postów: 39
Dołączył: 15-09-2010
Post: #124
RE: Arduino
Moja rada - nie rób na raz tylu operacji, bo się potkniesz o coś jeszcze oprócz właściwego problemu Smile
Wg. mnie to robisz nie tak: "Wykasowałem zdanie "#define FEATURE_COMMAND_BUTTONS" zgodnie z instrukcją na stronie podanej w linku."
Jeśli usuniesz ten wiersz, to faktycznie nic nie zmienisz - on i tak jest w standardzie nieaktywny. Musisz go odkomentować - usunąć tylko "//" na początku. Przywróć pokasowane pliki, uaktywnij przyciski, skompiluj i załaduj od nowa.
17-10-2014 9:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ8LUV Offline
Krzysztof
***

Liczba postów: 130
Dołączył: 12-05-2011
Post: #125
RE: Arduino
(17-10-2014 9:37)SQ8MHI napisał(a):  Moja rada - nie rób na raz tylu operacji, bo się potkniesz o coś jeszcze oprócz właściwego problemu Smile
Wg. mnie to robisz nie tak: "Wykasowałem zdanie "#define FEATURE_COMMAND_BUTTONS" zgodnie z instrukcją na stronie podanej w linku."
Jeśli usuniesz ten wiersz, to faktycznie nic nie zmienisz - on i tak jest w standardzie nieaktywny. Musisz go odkomentować - usunąć tylko "//" na początku. Przywróć pokasowane pliki, uaktywnij przyciski, skompiluj i załaduj od nowa.

Tak, dziękuję za odzew, masz rację. Ja nigdy nie programowałem prcesorów, nie znam języka i "uncomment" przetłumaczyłem jako "skasować". Ale to nie wszystko. Dziękuję Jurkowi SQ9RFC, który objaśnił mi o co chodzi z komplilacją plików. Teraz wszystko śmiga.

Pozdr.


Ależ to jest maszyna ten klucz... Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2014 14:02 przez SQ8LUV.)
17-10-2014 12:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3SWJ Offline
Jarek
****

Liczba postów: 653
Dołączył: 20-03-2010
Post: #126
RE: Arduino
(20-07-2014 22:17)SQ9MDD napisał(a):  Więcej niż najlepsza książka daje analizowanie kodu źródłowego gotowych rozwiązań kolegów. Wrzućcie co macie ciekawego do pokazania...

. . .


Polecam pobrać program drukarki 3D - oczywiście napisany na Arduino...

https://github.com/ErikZalm/Marlin

przez "warunkowe" kompilowanie u uniwersalność na wiele różnych płytek troche ciężko się przegląda. ....

Jako ciekawostkę dodam że kompletny zestaw RAMPS MEGA256 + graficzny LCD + 5 driverów krokowców.... to wydatek rzędu 190 pln z dx.com ...

http://www.dx.com/p/robotale-3d-ramps-1-...FQ4kPmG-So

i jest taka platforma do eksperymentów że hej ... http://reprap.org/wiki/RAMPS_1.4#Wiring

:-)

-----------------------
Pozdrawiam Jarek
www.sp3swj.com
01-11-2014 3:36
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3SWJ Offline
Jarek
****

Liczba postów: 653
Dołączył: 20-03-2010
Post: #127
RE: Arduino
(05-09-2013 21:42)SP6IFN napisał(a):  Ponieważ poprzednie moje próby zainstalowania "wygodniejszego" środowiska do pisania programów na Arduino spełzły na niczym, pobrałem i rozpakowałem to:
http://arduinodev.com/codeblocks/, specjalnie opracowana wersja Code::Blocks pod Arduino. Używam już normalnego Code::Blocks_a, ucieszyłem się więc niezmiernie. Oprogramowanie również open....a pod Arduino wygląda wręcz bosko.
. . .


Ja od kilku dni to męczę... i zmuszałem ostatnio projekt drukarki by się kompilował


Z czym masz problemy ... czy sobie poradziłeś ?

-----------------------
Pozdrawiam Jarek
www.sp3swj.com
29-11-2014 11:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ1GYQ Offline
Andrzej
****

Liczba postów: 411
Dołączył: 18-06-2009
Post: #128
RE: Arduino
Witam

Panowie mam pytanie i jak wrażenia z użytkowania Codeblocks dla Arduino ?

Pozdrawiam

Andrzej
29-11-2014 12:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3SWJ Offline
Jarek
****

Liczba postów: 653
Dołączył: 20-03-2010
Post: #129
RE: Arduino
pierwsza ważna sprawa... ładnie pokazuje kod ... jak normanly edytor :-)

można uruchamiać z pendriva USB :-) nie trzeba instalować Smile

a jak masz PC z USB3.0 toooo :-)

-----------------------
Pozdrawiam Jarek
www.sp3swj.com
29-11-2014 12:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ1GYQ Offline
Andrzej
****

Liczba postów: 411
Dołączył: 18-06-2009
Post: #130
RE: Arduino
To co Jarku jak mam USB 3.0 ? , mam taki w komputerze :-)

w sumie co mi da przy arduino ?

Andrzej
29-11-2014 13:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości