Witam.
Techniki wykonywania PCB domowym sposobem hm myśle, że każdy musi sobie dopracować jakąś własna. Ostatnio bawiłem się wykończeniem wykonanej płytki tz. cynowaniem ścieżek. Próbowałem kilku sposobów i zawsze wychodziło mi to nie tak jak powinno. Ostatnio zdobyłem preparat o nazwie ImmerTinn i powiem, że wynik końcowy jest do przyjęcia.
Trzeba spełnić warunek o którym pisze w instrukcji i dokładnie wypolerować i odtłuścić samą PCB. Na takie przygotowanie PCB trzeba poświęcić trochę czasu i cierpliwości, a właśnie z tym ostatnim bywa różnie, a potem wymagamy wyników Preparat opisywany przeze mnie jest do zdobycia na znanym portalu aukcyjnym.
Pozdrawiam i życzę powodzenia walkach z domowym wyrobem PCB.
(09-05-2010 22:52)sq2eer napisał(a): [ -> ]witam - osobiście drukuje zawsze 1200 DPI bo drukarka ma taką możliwość, laminat czyszczę na sucho wełną stalową - nigdy nie robiłem na mokro - pozdrawiam Jacek.
Witaj Jacek...
W warunkach domowych wystarczy 600DPi dla normalnych pcb. Dla tych gdzie wymagana jest większa dokładność-> cienkie ścieżki 1200DPi.Przynajmniej ja tak robię... Jeżeli potrzebuje nadruku na folii do metody UV to mam w qrl-u możliwość wydruku 2400DPi...z czego oczywiście korzystam
)))). Płytki czyszczę wyłącznie przy użyciu past do czyszczenia zlewozmywaków+gąbka do zlewozmywaków(taka trochę szorstka) , żadnych papierów ściernych nawet tych o drobnej gradacji (wodnych), potem np; Cilit Bang(extra odtłuszcza)+gąbka potem finalnie tylko juz rozpuszczalnik nitro i na żelazko. Papier kredowy odpada sam po 2-3 minutach bez żadnego skrobania...kiedyś tez tarłem palcem itd....
Metodą UV też robię wg. swojej metody płytki pracujące na 5.6GHz...
P.S. Popełniłem dzisiaj pcb 600DPi -termotransfer bo szybko sie robi: konwertera USB/RS232 z FT232BL wg. znaku który widnieje na płytce. "Niby paprochy", widoczne na pcb to nie błąd mój ani termotransferu ... to odbicie cząsteczek kurzu który siadł na płytce po spryskaniu jej FLUX-em 10 i zrobieniu zdjęcia -> odbicie kurzu(siadł na płytce podczas suszenia) przy użyciu lampy w trakcie robienia zdjęcia.
Pozdrawiam VY 72& 73!!!!.
Kiedyś na ten temat czytałem ale moja wiedza jest ograniczona bo posiadam słabą znajomość języków . Jak możesz podać mi jakim tuszem się drukuje płytki
bo modyfikacje drukarki właśnie zacząłem i to dla mnie żaden problem i w jakiej temperaturze należy wygrzewać płytkę po wydrukowaniu.
Powinny byc tusze pigmentowe. Dlatego glownie modyfikowane sa drukarki epsona, bo "chodza" na takich.
Boris
10 lat nikt nic nie żelazkuje...?
Do odtłuszczenia jest dobry roztwór formaliny - polecana metoda Alka - tego co sam lampy robi ... on ma do czynienia ze szkłem i chemikami.
Ja mam problem z czym co jest jednocześnie elastyczne, cienkie i odporne na wysoką temperaturę.
Pomiędzy papierem z nadrukiem, a żelazkiem chciałbym dać jakąś elastyczną przekładkę - po to aby równomiernie docisnąć toner do płytki - laminat jest twardy, żelazko jest twarde... przydało by się coś elastycznego pośrodku ... Jakieś pomysły ... typu fragment silikonowej formy do pieczenia ciasta ???
Folia (nie forma) do pieczenia ciasta na pewno jest cienka, elastyczna i odporna na wysoka temperaturę. Czy ona jest silikonowa to nie wiem.
Żelazkuje, żelazkuje Jurku, ale ja do tego celu wykorzystuję laminarkę, którą i Tobie polecam.
Vy73.
Ja natknąłem się na taką oto stronę
http://domwlesie.eu/moje-projekty/amator...hemiczny/. Metoda mało chyba znana, a przy odrobinie wprawy efekty porównywalne z prasowanką, a może i lepsze. Sam spróbowałem i kilka płytek już sobie zrobiłem. Odpada problem doboru papieru, autor robi na kartkach z Muratora, ale można na innych, NIE kredowych, cienkich i dość gładkich. Efekt jest taki, że papier po włożeniu do wody praktycznie sam odchodzi (nie przykleja się do płytki pod wpływem ciepła z żelazka. Dla mnie metoda super. Polecam popróbować.