Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zapraszam właścicieli analizatorów do porównania wskazań
SP4EJT Offline
Marcin
****

Liczba postów: 294
Dołączył: 06-05-2011
Post: #1
Zapraszam właścicieli analizatorów do porównania wskazań
Witam.
Wpadłem na pomysł aby porównać wskazania swojego analizatora z waszymi.
Mój odbiega od prawdy raczej sporo, muszę go podkalibrować, ale myślę że to może być dobra zabawa w wymianę doświadczeń.... no i test naszych sprzętów.
Na warsztat poszły 3 kondensatory bo takie było pod ręką, myślę że choć jedną wartość z tych wymienionych przeze mnie będziecie mieli w domu.

Kondensator 10p podłączony do wyjścia analizatora (jedna noga do środka, druga do obudowy gniazdka).
Przy 150MHz wskazuje 110 om, 40MHz - 415 om, 20MHz - ok. 640 om, 10MHz - trochę ponad 700 om

Kondensator 33p :
150 MHz - 23,5 oma, przy 40MHz - 124 omy, przy 20MHz - 266 omów, przy 10MHz - 575 om

Kondensator 200p :
150MHz - 2,8 oma, 40MHz - 14,5 om, 20MHz - 35 om, 10MHz - 79 om

Na koniec dodam, że z wzorów powinno być tak:
dla 10p ->> 150MHz - 106 om, 40MHz - 397 om, 20MHz - 795 om
dla 33p ->> 150MHz - 32 omy, 40MHz - 121 om, 20MHz - 241 om, 10MHz 482 omy,
dla 200p ->> 150MHz - 5,3 oma, 40MHz - 19,9 om, 20MHz - 39,8, 10MHz - 79,6
Pozdrowionka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2013 0:54 przez SP4EJT.)
18-12-2013 0:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP2IPT Offline
Jakub
***

Liczba postów: 214
Dołączył: 01-03-2012
Post: #2
RE: Zapraszam właścicieli analizatorów do porównania wskazań
Kondensatory normalnie maja tolerancje 20%, czy sadzisz ze ma sens zeby kazdy bral ze swojej szuflady i zamieszczal wyniki? Wink
Jesli juz to mozna zrobic porownanie hurtowe dla tego samego kondensatora na roznych sprzetach.
W zasadzie mozemy zrobic tak - moge wyslac Tobie tlumik 50R na BNC, przejscie RCA - BNC, wieczorem poszukam czy znajde kilka wtykow RCA i moge wlutowac w nie kondensatory z ceramiki NP0 i Tobie wyslac. Zmierzysz, podeslesz dalej chetnemu i tak w kolko. Koszt na osobe praktycznie zaden, a juz cos bedzie mozna sie dowiedziec.
Na koniec jesli bedzie taka wola i nikt nie bedzie mial po drodze lepszego sprzetu moge SiteMasterem S331D zmierzyc (nie dam rady zrobic tego przed swietami, bo musze w tym celu udac sie do znajomego).

Co szanowne gremium na taki pomysl? Wink
18-12-2013 13:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP4EJT Offline
Marcin
****

Liczba postów: 294
Dołączył: 06-05-2011
Post: #3
RE: Zapraszam właścicieli analizatorów do porównania wskazań
(18-12-2013 13:58)SP2IPT napisał(a):  Kondensatory normalnie maja tolerancje 20%, czy sadzisz ze ma sens zeby kazdy bral ze swojej szuflady i zamieszczal wyniki? Wink
Szczerze przyznaję że o tym zapomniałem :/
(18-12-2013 13:58)SP2IPT napisał(a):  W zasadzie mozemy zrobic tak - moge wyslac Tobie tlumik 50R na BNC, przejscie RCA - BNC, wieczorem poszukam czy znajde kilka wtykow RCA i moge wlutowac w nie kondensatory z ceramiki NP0 i Tobie wyslac. Zmierzysz, podeslesz dalej chetnemu i tak w kolko. Koszt na osobe praktycznie zaden, a juz cos bedzie mozna sie dowiedziec.
Ja chętnie w to wchodzę tylko nie wiem czy innym będzie się chciało, no i co najważniejsze czy czują taką potrzebę.

..... ale zaraz ... jest jeszcze nadzieja że mój pomysł też nie jest do końca bezsensowny.
Jeśli nawet kondensator z napisem 33pF ma 28pF to dobry analizator powinien wskazać impedancję odpowiadającą tym 28pF przy różnych częstotliwościach. Więc nawet jeśli nie będziemy mieć dokładnie 33 piko to możemy zbadać ( nie wiem jak to nazwać ) liniowość ? w dziedzinie częstotliwości naszego analizatora ...
Dobrze myślę ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2013 10:55 przez SP4EJT.)
19-12-2013 10:54
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP2IPT Offline
Jakub
***

Liczba postów: 214
Dołączył: 01-03-2012
Post: #4
RE: Zapraszam właścicieli analizatorów do porównania wskazań
Dopoki nie zaczna uwidaczniac sie dodatkowe pojemnosci np. miedzy doprowadzeniami do kondensatora, a obudowa to tak. Liniowosc urzadzenia jako-tako sobie sprawdzisz.

No to czekamy na odzew, nie znalazlem wtykow RCA wiec musialbym kupic kilka sztuk jak bede cos zamawial lub odwiedzal sklep.

pz
19-12-2013 12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości