Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oscyloskop Philips pm3267 temat zbiorczy.
BEGINNER Offline
Lukasz
*

Liczba postów: 10
Dołączył: 22-11-2020
Post: #1
Oscyloskop Philips pm3267 temat zbiorczy.
Witam jeszcze raz.
Zawsze chciałem mieć taki przyrząd i za ostatni grosz "se" kupiłem. (oczywiście przepłaciłem).
Jako że taki sprzęt mam pierwszy raz to prawie nic z niego nie kapuje i czytam co i jak w tym siedzi. Jest to raczej do zabawy i poznania jak to działa itd itd. Sprzęt nie był przez nikogo sprawdzany i wziąłem w ciemno, nie wiem czy dobrze działa (i w sumie dobrze bo) będę się mógł mu przyjrzeć (bardziej testowanie tegoż sprzętu) niż naprawa innych przy jego pomocy. Nie znam się kompletnie ale już mi coś w nim nie gra jak na mój "rozum" (obym się mylił i mnie rozjaśnicie, po to jest to pytanie). Wstępnie myślę że sprzęt może być rozjechany (rozkalibrowany), ale na razie pierwsza rzecz jaką zauważyłem. Wg mnie podstawa czasu na kilku zakresach jest rozkalibrowana (zakresy: 50ms/dz 100ms/dz, 200ms/dz i 500ms/dz) przy użyciu najprostszej metody czyli stopera i oczu przeliczyłem to i owo. Wiec, u mnie mam Oś y 8 działek i oś X 10 działek, i gdy ustawię podstawę czasu na 100ms/dz to jedno przejście plamki przez cały ekran powinno wynieść raz na sekundę (czyż nie?), a jednak tak nie jest , od razu zauważyłem że jest troszkę za wolno, przemierzyłem podzakresy i przejścia plamki na ekranie w czasie jednej minuty i wyszło że troszkę zaniża,.
podzakresy:
50ms/dz wyszło 96 przejść plamki na minutę ( powinno być 120 przejść?)
100ms/dz wyszło 48 przejść plamki na minutę ( powinno być 60 tak???)
200ms/dz wyszło 24 przejścia plamki na minutę (powinno być 30 przejść?)
500ms/dz wyszło około 10 przejść plamki na minutę (powinno być 12 przejść?)

Potencjometr kalibracji podstawy czasu na OFF i pzełącznik HOLD też na OFF.