W ubiegłym tygodniu dostałem kolejny numer '
OK QRP INFO' z czesko-słowackiego klubu QRP.
Tematem numeru jest
AUTO TRX 2009 - kolejna wariacja Franciszka Olejnika
OK1NOF na temat
K2.
Najważniejsze cechy urządzenia:
- trx 3-pasmowy (pasma do wyboru, zależne od zamontowanych LPF/BPF)
- CW/SSB (filtry kwarcowe: na SSB 12-kwarcowy 2,4 kHz, CW: płynnie przestrajany 180..2200Hz)
- moc nadajnika: płynnie zmieniana 2..20W
Zmierzone parametry:
- MDS: -128 dBm ( -138 dBm przy właczonym przedwzmacniaczu)
- BDR: 128 dBm (przy odstępie 20kHz)
Franciszek zastosował w większości elementy SMD oraz mechanikę od... radia samochodowego!
Najważniejsze elementy:
- BPF: trójobwodowe na T37-xx, strojone trymerami
- LPF: dwuobwodowe na T37-xx
- część radiowa: zob. K2
- kompresor mikrofonowy SSM2167
- synteza AD9835, kontroler PIC18F887, bufory TPIC6B595
- PA: 2SC2186 + 2 * 2SC1969
Niestety, skany schematów są dość kiepskie (niewyraźne

), ale najważniejsze rzeczy widać.
Zresztą, jeśli ktoś będzie zainteresowany to znajdzie kontakt do OK1NOF bezpośrednio.
Franciszek jest przemiłym kolegą (poznałem go na spotkaniu słowackiego QRP klubu
we Vrutkach tego roku) i chętnie udziela wszelkich wyjaśnień nt. swoich kostrukcji.
OK1NOF ma stronę www na qrz.com - polecam ! (ale trzeba mieć
anielską cierpliwość,
żeby doczekać się załadowania wszystkich obrazków z tego serwera... )