Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Metoda na prototypy :)
SQ1GYQ Offline
Andrzej
****

Liczba postów: 405
Dołączył: 18-06-2009
Post: #1
Metoda na prototypy :)
Witam

W załączniku przesyłam ciekawy artykuł z opisem , prezentacją sposobu wykonywania układów prototypowych i nie tylko.

Pozdrawiam

Andrzej


Załączone pliki
.pdf  HG-MANHAT1.pdf (Rozmiar: 436.72 KB / Pobrań: 1345)
11-07-2012 20:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP9MRN Offline
MAc
*****

Liczba postów: 757
Dołączył: 29-08-2009
Post: #2
RE: Metoda na prototypy :)
tylko skąd TANIO załatwić NIBBLER...

Zjazd Techniczny Burzenin 2019
5-8 września 2019r.
11-07-2012 21:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ1GYQ Offline
Andrzej
****

Liczba postów: 405
Dołączył: 18-06-2009
Post: #3
RE: Metoda na prototypy :)
Właśnie też nad tym się zastanawiałem ale druga metoda tańsza to ciecie PCB jednostronnie pokrytej miedzią i otworami , można też na gilotynie pociąć ciennik laminat na paski i potem na mniejsze kawałki.

Andrzej
11-07-2012 21:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ9RFC Offline
Jerzy
*****

Liczba postów: 941
Dołączył: 02-07-2010
Post: #4
RE: Metoda na prototypy :)
Przekombinowane - uśmiechnąć się do dentysty i zaopatrzyć się w najmniejsze wiertło - kulkę. Do tego mini-wiertareczka/frezareczka za 25 zeta. Zamiast ciąć i kleić można frezować laminat na którym się lutuje. Szybko, oszczędnie, wygodnie.

73 JERZY SQ9RFC
11-07-2012 23:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP4XYD Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 97
Dołączył: 13-11-2009
Post: #5
RE: Metoda na prototypy :)
(11-07-2012 23:05)SQ9RFC napisał(a):  Przekombinowane - uśmiechnąć się do dentysty i zaopatrzyć się w najmniejsze wiertło - kulkę. Do tego mini-wiertareczka/frezareczka za 25 zeta. Zamiast ciąć i kleić można frezować laminat na którym się lutuje. Szybko, oszczędnie, wygodnie.
Wada tej metody - dużo pyłu z laminatu.A nie jest on zdrowy i w mieszkaniu też nie wzbudzi entuzjazmu Sad . Ja robiłem "płytki prototypowe" w latach '80 ;i teraz niejednokrotnie też (rowki) kawałkiem "ruskiego" brzeszczota do metalu (te z ZSRR były niezastąpione do tego,nawet jak sie połamały-takie czarne i pekały jak szkło Smile. Do wysepek okrągłych - wiertarka w statywie i odpowiednio przeszlifowane Dremelem wiertło
spiralne do drewna-mogę wrzucić foto dla ciekawych.Można też próbować wiertłem np fi 5mm ,rurkowym, z obsypem diamentowym - do glazury..Chociaż w jakimś numerze brytyjskiego "SPRAT" dla QRP-iarzy widziałem fajny rysunek, jak przeszlifowac do tego celu (!) płaski wkrętak.
N/b taką technologią "na wysepkach wywiercanych" zrobiłem kiedyś ,działający transwerter 145/430MHz na MOSFETach dwwubramkowych i kilka preampów na 145MHz. .Niestety foto nie mam... a szkoda.
A ostatnio dosałem od Rafała SQ4AVS wspaniały wykrojnik do krążków z laminatu (na dwie średnice), ze stali narzędziowej. Kiedyś jeszcze próbowałem starym dziurkaczem do papieru, takim żeliwnym ,kancelaryjnym.Dawał radę, ale z cienkim laminatem.

https://www.youtube.com/user/SP4XYD/videos
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2012 19:30 przez SP4XYD.)
12-07-2012 19:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3RAF Offline
Robert
***

Liczba postów: 111
Dołączył: 02-07-2009
Post: #6
RE: Metoda na prototypy :)
Tu jest sposób zaproponowany przez Marcina SP5JNW: http://www.sp5jnw.sem.pl/technika/pcbdrill/pcbdrill.pdf

73! Robert SP3RAF
13-07-2012 9:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP9MRN Offline
MAc
*****

Liczba postów: 757
Dołączył: 29-08-2009
Post: #7
RE: Metoda na prototypy :)
A ja ponownie polecę płytkę Tomka SP5CCC, które miał ze starych zapasów w tamtym roku w Burzeninie. Może jeszcze ma - a jak nie ma, to są w Cyfronice.
O takie: http://www.cyfronika.com.pl/um15a.htm
zarówno proste układy jak i UKF robi się na tym bardzo sympatycznie

MAc
mrn

Zjazd Techniczny Burzenin 2019
5-8 września 2019r.
13-07-2012 11:12
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP3SWJ Offline
Jarek
****

Liczba postów: 653
Dołączył: 20-03-2010
Post: #8
RE: Metoda na prototypy :)
tak.. ma te płytki.. SP5CCC nawet osobiście od niego kilka posiadłem... ale jak narazie leżą w pudelku. nawet w necie szukałem ich by zalinkowac ale MRN mnie ubiegł :-(

http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/U...wego/23004
po ~~ 4 pln...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2012 23:34 przez SP3SWJ.)
13-07-2012 23:34
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP4XYD Offline
Początkujący
**

Liczba postów: 97
Dołączył: 13-11-2009
Post: #9
RE: Metoda na prototypy :)
Jescze w temacie wysepek-używam bardzo podobnie przeszlifowanego wiertła :
Jeszcze w temacie przeszlifowanego wiertła (o którym pisałem powyżej ) -ostatnio trafiłem :http://www.youtube.com/watch?v=RKdsXU5iI...re=related

https://www.youtube.com/user/SP4XYD/videos
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2012 21:05 przez SP4XYD.)
21-09-2012 21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości