Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Algorytm strojenia AAT
SP9FKP Offline
Piotr
*****

Liczba postów: 1,248
Dołączył: 28-06-2009
Post: #18
RE: Algorytm strojenia AAT
Przyjrzałem się kilku układom pomiarowym w sprzęcie fabrycznym, potem popróbowałem w symulatorze i oto wyniki. Ponieważ istotą skrzynki jest sprowadzenie do rzeczywistego obciążenia a więc sytuacji kiedy prąd jest w fazie z napięciem ( zerowe przesunięcie fazowe), to trzeba mieć układy do pomiaru prądu i napięcia w.cz. Najprostsze z możliwych to dzielnik i przekładnik.
Jeśli ustawić czułość obu układów pomiarowych do wspólnego mianownika, to okazuje się, że pomiar dopasowania polega na wyznaczeniu stosunku obu napięć.
Schemat jest bardzo prosty i obrazuje dobrą zgodność w szerokim zakresie częstotliwości.

.pdf  Load 50 ohm.pdf (Rozmiar: 5.92 KB / Pobrań: 929)
Kolejne rysunki obrazują zmianę stosunku napięć dla wartości obciążenia 100 i 25 omów (SWR 2:1)

.pdf  Load 25 ohm.pdf (Rozmiar: 5.91 KB / Pobrań: 889)

.pdf  Load 100 ohm.pdf (Rozmiar: 5.94 KB / Pobrań: 969)
Ostatni rysunek obrazuje dopasowanie obwodem L do obciążenia 100 omów.

.pdf  Load 100 ohm with L match.pdf (Rozmiar: 9.02 KB / Pobrań: 969)
Jak widać w punkcie dopasowania (dla 7 MHz) przesunięcie fazy wynosi 0 st.
Pytanie dla dociekliwych: na jakim urządzeniu się wzorowałem i dlaczego na częstotliwości 12,22 MHz mamy kolejny punkt przecięcia krzywych, choć kąt fazowy znacznie różni się od zera ?

Do kompletu jeszcze przypadek, gdy Robc < 50 omów

.pdf  Load 16.667 ohm with L match.pdf (Rozmiar: 17.96 KB / Pobrań: 880)
A tu widać jak dopasowanie wpływa na moc wydzielaną w obciążeniu (i to, że filtr L jest dolnoprzepustowy)

.pdf  Power match.pdf (Rozmiar: 18.32 KB / Pobrań: 894)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2011 8:46 przez SP9FKP.)
20-01-2011 23:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Algorytm strojenia AAT - SP5FCS - 21-12-2010, 23:03
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9FKP - 09-01-2011, 21:13
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 09-01-2011, 23:22
RE: Algorytm strojenia AAT - SP5FCS - 10-01-2011, 0:28
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 10-01-2011, 1:48
RE: Algorytm strojenia AAT - HM_DIPOL - 10-01-2011, 18:58
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 11-01-2011, 3:25
RE: Algorytm strojenia AAT - HM_DIPOL - 11-01-2011, 11:23
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 11-01-2011, 11:38
RE: Algorytm strojenia AAT - TG50 - 11-01-2011, 16:19
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 11-01-2011, 17:02
RE: Algorytm strojenia AAT - SP8BAI - 11-01-2011, 18:45
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9VNM - 11-01-2011, 22:58
RE: Algorytm strojenia AAT - SP5FCS - 12-01-2011, 0:08
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 12-01-2011, 11:45
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9FKP - 12-01-2011, 21:53
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 13-01-2011, 13:07
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9FKP - 20-01-2011 23:10
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9FKP - 10-02-2011, 7:44
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9FKP - 16-02-2011, 6:58
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8AQU - 28-12-2011, 17:48
RE: Algorytm strojenia AAT - SP3SWJ - 28-12-2011, 22:10
RE: Algorytm strojenia AAT - SP9MRN - 29-12-2011, 0:16
RE: Algorytm strojenia AAT - SP3SWJ - 29-12-2011, 0:22
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8AQU - 30-12-2011, 18:37
RE: Algorytm strojenia AAT - SP3SWJ - 01-01-2012, 20:48
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8AQU - 01-01-2012, 23:52
RE: Algorytm strojenia AAT - SP3SWJ - 02-01-2012, 0:37
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8MHI - 02-01-2012, 16:50
RE: Algorytm strojenia AAT - SP8ALC - 30-12-2011, 12:29
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8MHI - 01-01-2012, 20:35
RE: Algorytm strojenia AAT - TG50 - 03-01-2012, 0:50
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8MHI - 03-01-2012, 12:26
RE: Algorytm strojenia AAT - SQ8AQU - 11-01-2012, 3:16
RE: Algorytm strojenia AAT - SP3SWJ - 11-01-2012, 3:35
RE: Algorytm strojenia AAT - EI3HMB - 21-08-2013, 14:00

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości