Koleżankom i Kolegom Radioamatorom, Krótkofalowcom,
Konstruktorom i Waszym Rodzinom – w tych trudnych czasach –
Zdrowych, Spokojnych i Pogodnych Świąt Bożego Narodzenia oraz
Szczęśliwego Nowego Roku

Życzy Zespół Home Made


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bascom AVR
SP5FCS Offline
Adam
*****

Liczba postów: 1,072
Dołączył: 02-02-2009
Post: #11
RE: Bascom AVR
(27-08-2010 20:35)Klim_on napisał(a):  ... informuję, że opublikowałem już dziesiątki praktycznych programów, którymi dzielę się bez ograniczeń ...
...Rysiek, cieszę się, że wybrałeś Bascom, trochę lekceważony przez innych programistów...

Kolego Henryku, ciekawa strona z wieloma przydatnymi konstrukcjami, prawdziwa kopalnia przykładów w Bascomie. Zapewne wielu Kolegów piszących w Bascomie będzie często ją odwiedzać, szczególnie podczas nauki tego języka i doceni Twoją otwartość w publikowaniu projektów.

Projekty otwarte mają jednak tą przewagę nad autorskimi, że są dziełem kilku osób, dając możliwość łączenia wiedzy, doświadczenia, narzędzi, możliwości uruchamiania i testowania co powinno pozytywnie wpływać na ostateczny poziom projektu.

Nie programuję w Bascomie nie dlatego, że mam o nim złe zdanie. Całe zawodowe życie piszę soft w assemberze i tak już zostanie, inni Koledzy biegłe posługują się C i nie chcą słyszeć o innych językach. Tak z ciekawości zapoznałem się z możliwościami tego translatora oraz generowanym kodem i wygląda to całkiem dobrze. Najbardziej podoba mi się to, że pisząc program w Bascomie mogę prawie w całości napisać go w assemblerze. To pokazuje, że czasem ważniejszy od samego języka programowania jest sam styl i umiejętności programisty. Oczywiście w rozbudowanych aplikacjach nie wytrzyma konkurencji z C a w szybkich systemach czasu rzeczywistego z assemlerem ale do naszych celów jest całkiem niezły.

73 Adam
28-08-2010 21:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
HM_DIPOL Offline
Heniek
***

Liczba postów: 172
Dołączył: 27-04-2010
Post: #12
RE: Bascom AVR
Mój kolega programista mawia tak:
"oprogramowanie do pozytywki piszę w Bascomie,
grafikę na kolorowy wyświetlacz C
a sterownik do nowego Pershinga w assemblerze"


Ja muszę zacząć od Bascoma Blush
28-08-2010 22:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ9MDD Offline
Rysiek
****

Liczba postów: 380
Dołączył: 01-02-2009
Post: #13
RE: Bascom AVR
(28-08-2010 22:08)dipol napisał(a):  Ja muszę zacząć od Bascoma Blush

Henryku musisz wiedzieć ze to jest niesamowita frajda Smile

...przede wszystkim nie zakłócać...
28-08-2010 23:02
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP5SAI Offline
Andrzej
***

Liczba postów: 110
Dołączył: 24-03-2010
Post: #14
RE: Bascom AVR
Wydaje mi się że w moim helpie do BASCOMa jest napisane, że każda zmienna typu STRING posiada na końcu znak "0". Dlatego trzeba deklarować większą o jeden długość. Czyli jeśli zakładamy
Kod:
'znamiennik max 6 znaków jesli chcesz wiekszy zmien rozmiar zmiennej Inputtekst’
to zmienna Inputtekst powinna być zadeklarowana tak:
Kod:
Dim Inputtekst As String * 7
a nie tak
Kod:
Dim Inputtekst As String * 6
proszę sprawdźcie w swoich helpach.

Pozdrawiam Andrzej SP5SAi
( SP5 Stanisław Adam Irena )
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2010 21:05 przez SP5SAI.)
29-08-2010 20:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
HM_DIPOL Offline
Heniek
***

Liczba postów: 172
Dołączył: 27-04-2010
Post: #15
RE: Bascom AVR
Po deklaracji zmiennej w Bascomie:

Dim Nazwa As String * 6

Powyższy deklaracja spowoduje utworzenie ciągu który może pomieścić maksymalnie 6 znaków. Zmienna ta zajmie w pamięci jednak 7 bajtów, gdyż na końcu ciągu kompilator zawsze umieszcza znak końca (0x00). Jeśli zmienna ma mieć maksymalnie 6 znaków to tyle delarujemy.
29-08-2010 21:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ9MDD Offline
Rysiek
****

Liczba postów: 380
Dołączył: 01-02-2009
Post: #16
RE: Bascom AVR
Andrzeju masz rację co do zajmowanego miejsca takiego stringu
Zajmie on 7 bajtów natomiast my deklarujemy tylko zmienną o długości 6 bajtów ten ostatni bajt (znak końca) jest dodawany poza naszą kontrolą i nie mamy na to wpływu.

W dalszej części Helpa jest to nieco dokładniej opisane.

Cytat:Dim S As String * 5

spowoduje utworzenie ciągu który może pomieścić maksymalnie 5 znaków. Zmienna ta zajmie dokładnie 6 bajtów, gdyż na końcu ciągu jest zapamiętywany zawsze znak końca (znak o kodzie zero).

...przede wszystkim nie zakłócać...
29-08-2010 21:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP5SAI Offline
Andrzej
***

Liczba postów: 110
Dołączył: 24-03-2010
Post: #17
RE: Bascom AVR
Dzięki.
Czasami człowiek czymś się zasugeruje.

Pozdrawiam Andrzej SP5SAi
( SP5 Stanisław Adam Irena )
30-08-2010 12:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SP6FRE Offline
Leszek
****

Liczba postów: 725
Dołączył: 20-09-2009
Post: #18
RE: Bascom AVR
(27-08-2010 20:35)Klim_on napisał(a):  korzystam z zaproszenia i informuję, że opublikowałem już dziesiątki praktycznych programów, którymi dzielę się bez ograniczeń.
Pokazuję też kompilator, opisuję jak postępować z fusebitami, pokazuję fotki i schematy.
Zapraszam na moją stronę: http://www.henwyd.republika.pl
SP3JCG

Zajrzałem do Ciebie na stronę i chcę pogratulować ciężkiej pracy jaką włożyłeś w jej przygotowanie na podstawie równie ciężkiej pracy związanej z zaprojektowaniem i wykonaniem wcześniej urządzeń.
Zgadzam się również z Tobą, że Bascom ma spore możliwości. Rzekoma nadmiarowość kodu Bascom-u jest sporą przesadą. Po prostu gotowe procedury zostały przez twórców Bascom-u napisane głównie w asemblerze oraz w c zapewne z optymalizacją kodu. Pisanie kodu realizującego tą samą funckję przez mniej wprawnego programistę w asemblerze może dać tylko większy kod programu niż ma Bascom :-(. Zgadzam się jedynie, że procedury związane z przerwaniami oraz czasu rzeczywistego da się lepiej napisać w języku niższego poziomu. W każdym innym przypadku kod Bascom-u jest czytelniejszy, bardziej zwarty i pisze się go po prostu szybciej. Dla zwolenników pisania wszystkiego w asemblerze i mających pojęcie na temat języka java proponuję zastanowić się jak wygląda najprostsza klasa obsługująca grafikę i jak napisać taki kod bez interface IDE, wspomagania z Internetu i opakowania tabletek na ból głowy ;-)
L.J.
30-08-2010 21:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ4AVS Offline
Rafał
*****

Liczba postów: 1,401
Dołączył: 29-01-2010
Post: #19
RE: Bascom AVR
A propo przerywań i obsługi w czasie rzeczywistym w Bascomie dużo zależy od sposobu pisania polecam serię artykułów Pana Piotra Góreckiego z EDW o Bascomie a w szczególności o częstościomierzach i pomiarze czasu, pokazał tam parę ciekawych rzeczy, wszystko zależy od sposobu pisania, o ile mnie nie myli można to ściągnąć też ze strony EDW. Te same informacje można znaleźć również w książce Mikrokontrolery dla początkujących.
31-08-2010 12:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SQ6OXK Offline
Paweł
****

Liczba postów: 317
Dołączył: 23-06-2010
Post: #20
RE: Bascom AVR
(31-08-2010 12:52)sq4avs napisał(a):  .... Pana Piotra Góreckiego z EDW o Bascomie a w szczególności o częstościomierzach i pomiarze czasu...

Wykonałem częstościomierz wg tych zaleceń. Na 8051 spokojnie uzyskałem dokładny pomiar dla 6 cyfr, a na AVR-ach pewnie jeszcze z jedną lub dwie cyfry udało by się więcej.
31-08-2010 13:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości