HomeMade

Pełna wersja: Transceiver Cypisek wg. SP9EGM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!

Jestem początkującym z podstawami elektroniki i od roku interesuję się krótkofalarstwem. Bardzo mało jest informacji na temat tego młodego trx-a, więc chciałbym go trochę opisać i zapytać o parę rzeczy.

Jednocześnie proszę o zwrócenie uwagi, jeśli coś namieszam.

Przeczytałem wątek: http://sp-hm.pl/thread-257.html i trochę się przeraziłem.

Składałem już MiniYES-a i wydaje mi się skomplikowany, pewnie kiedyś go dokończę.

Cypiska wybrałem z kilku powodów:
- rozumiem go Smile
- składałem i uruchomiłem już jeden odbiornik na SA612 i był to mój pierwszy i podstawowy sprzęt nasłuchowy przez 8 miesięcy - było ok
- jest modułowy, dzięki temu łatwiej mi szukać błędów
- jest mały - jeśli uda się go uruchomić całkiem - będzie to odbiornik urlopowy w puszce po herbacie, może bateryjny
- chcę go przestroić na 40 i 20m, nauczyć się nawijać filtry.

Co już zrozumiałem dzięki Cypiskowi:
- jak zrobić VFO
- Osobne filtry, bfo dla nadajnika i odbiornika sprawiają trudności w strojeniu, ciężko zestroić je ze sobą nawzajem nie mająć sprzętu. Na słuch się da, ale wymaga to trochę pracy. Z drugiej strony - dzięki temu konstrukcja urządzenia może być modułowa i jest czytelniejsza dla początkującego.
- osobne VFO umożliwia prostą rozbudowę do transceivera, oraz (jak powiedzieli mi chłopaki w klubie) większą pewność, że VFO nie odpłynie w siną dal przy otrzymaniu większego sygnału na wejściu