Od jakiegoś czasu zajmuję sie dość poważnym sprzętem który naprawiam z różnym skutkiem. Otóż od jakiegoś czasu aby zrozumieć pewne zawiłe problemy , np. działanie pętli i syntezerów częstotliwości zmuszony byłem do przetłumaczenia całych rozdziałów instrukcji serwisowych. Np. Kenwood TS 440S, SAIT MR 14501, i Drake TR4CW. Dlatego się Was "zapytowywuję" czy chcecie abym zmieścił te tłumaczenia tutaj? Bo być może zaoszczędzę Kolegom "trudów i bojów" w naprawie tych urządzeń. Oczywiście moje tłumaczenie może być użyte tylko w połączeniu z oryginalna instrukcją , nie zamieszczam u siebie schematów bo po co? To jak? Chcecie? To napiszcie! Co mam, to dam.
Gdybyś zechciał objaśnić nam jak działa skrzynka ATU w przywołanym przez Ciebie TS-440 to chętnie poczytam.
Mówisz i masz!
Aha! Proszę to traktować na prawach rękopisu. Nie chę mieć kłopotów z "zawodowymi tłumaczami" i tym bardziej z firma Kenwood. Bawcie sie dobrze! Aha! Wszelkie zmiany i uwagi proszę najpierw uzgadniać ze mną zanim znajdą się tu jakieś "poprawki" i pójdą w świat "na moje konto" Bo odpowiadam jedynie za swoje słowa. Proszę o tym pamiętać. Vy 73!
Pięknie dziękuję, przeczytam z uwagą.
Robię teraz takie radio dla siebie jak masz problem to zadzwoń! 509 411 556. Synteza mi padła ale to co opisują Koledzy ze trzeba naprawić typu przewodzący klej to jedno a problem zestrojenia to drugie. Zapraszam! P.S. Mam nadzieję że pomogłem? przepraszam że tam wszystkiego nie ma, ale to roboczy materiał i niedokończony. Skrzynka jest opisana kompletnie, wiec to wrzucam co mam. U mnie padła synteza ( wycięło 3 MHz ) ale ja sobie z tym poradzę. Dlatego przetłumaczone jest VCO. jeśli będziesz potrzebował cos więcej to napisz.
A tu jeszcze jeden szkic. Książkę wydano w roku 2001. Mamy rok 2024 czyli 23 lata ale w niejednym zbiorze książek u krótkofalowców leży i czeka na wykorzystanie. Rysunków nie publikuję bo mam oryginał. Ale zawsze mając tłumaczenie możecie od kogoś wypożyczyć. Poza tym samo przeczytanie tego co tam jest już powinno pomóc w konstrukcji lub naprawie takiego urządzenia. Bawcie się dobrze!
A tutaj jest prawie kompletne tłumaczenie TS 440S. Prawie bo aby zrozumieć co i jak potrzebne jest "kolorowe" wydanie wydrukowanej fabrycznej instrukcji serwisowej. Poza tym są tam rzeczy których po prostu nie warto powielać bo łatwo je zrozumieć. To sa na przykład tabelki , schematy i inne banalnie proste rzeczy np. konstrukcja i opis półprzewodników. Bawcie się dobrze!
A tu coś dla miłośników starego sprzętu. Tu także potrzebujemy oryginalna instrukcję. Instrukcja od TR4 różni sie dość znacznie, pomimo że te radia są bliźniaczo podobne.
jeszcze jedno fajne radio które przerabiałem w swoim warsztacie i to gruntownie. Jest to FT 80C. morska wersja FT747 GX. Oryginalne radio jest w obudowie plastikowej anodyzowanej metalem stanowiącym ekran, natomiast morska wersja oho...(!) To już "wyższa sfera w lepszych gaciach" jak to się mówi. Obudowa blaszana , solidna i przy okazji lekka. Radio w plastikowej waży 3 kg a w metalowej 5 kg. Jest to banalnie proste w serwisie urządzenie i tanie a parametrami nie odbiegające od rynkowej klasyki. Każdy nawet prosty odbiornik obecnie robiony ma TRZY pętle FLL minimum a ten transciver ma DWIE (!) co stawia go w rzędzie łatwiejszych w serwisowaniu. Po dokładnej regulacji odbiornik staje się radiem o naprawdę dobrych parametrach na SSB i CW. Ja polecam to każdemu kto jeździ na wakacje z radiem jako naprawdę "pancerne " radio o dobrych parametrach którego nie szkoda walnąć do bagażnika na stertę "gratów" podczas jazdy na wakacje. Końcówka mocy zrobiona na morskie warunki raz a dobrze ustawiona potrafi naprawdę wiele wybaczyć. Dobrze zestrojony odbiornik ( synteza częstotliwośći!!!!) pozbawiony szumów fazowych co ma miejsce po porządnym zestrojeniu potrafi wieczorem w takich sobie warunkach na paśmie 80 metrów odebrać sygnał SSB o mocy 0,5 Wata z odległości 600 km ! Dlatego polecam to radio nie tylko na wakacje!