HomeMade

Pełna wersja: Drukowanie 3D w praktyce radiowo antenowej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Witam
Mnie chodzi o zamkniętą szczelnie przestrzeń wewnątrz detalu. Przykładowo całkowicie zamknięty sześcian o cienkich ściankach . Czy masz takie oprogramowanie ?
Roman SP5AQT
Tak da się to wykonać pod pewnymi warunkami. To zależy od wymiaru takiego obiektu. Są dwie drogi albo rysujesz bryłę i podczas przygotowania ustawiasz wypełnienie 0% więc będą tylko ścianki. Osobna kwestia to "sufit" takiej bryły bo podczas drukowania plastik jest ciekły i ciężko się drukuje w powietrzu. Na przykład stożek wydrukuje się łatwo, sześcian jeśli będzie mały to też ale już duży taki powyżej 5cm w podstawie to będzie kłopot ze wzgledu na fizykę, grawitacja spowoduje że ciekły zastygający plastik pod własnym ciężarem się wygnie w dół.
Inna metoda to narysowanie dwóch części pustego w srodku obiektu wtedy masz spód i połowę ścian a następnie sklejenie w całość elementu.
Właśnie z tego powodu uchwyt do anteny podzieliłem na dwa rysunki i drukowałem je z osobna.

Myślisz o czymś konkretnym?
Można by taki "sześcian" postawić na którymś rogu, i już nie bedzie trzeba drukować "sufitów" wiszących w powietrzu tylko zagadnienie sie rozbije na dwa ostroslupy Smile
Smile zgadza sięSmile i wziąć opcję wydruku z supportem coby się nam kostka nie przewróciła.

UPDATE 27.10.2013:

Dzisiaj w tak zwanej wolnej chwili rozrysowałem sobie element do anteny kierunkowej i wydrukowałem parę sztuk. Zrobię sobie pewnie jakąś wersję DK7ZB
Poniżej rysunki i zdjęcia jak to wyszło.

[attachment=7737] [attachment=7738] [attachment=7739] [attachment=7740]
Rysiek,
Tam na tej kostce widać warstwy. Pytam z ciekawości - czy one nie mają tendencji do "rozdzielania" się? No bo jak warstwa ciepłego tworzywa ląduje na zimnej - poprzedniej, to jeśli jej nie podtopi, może się nie skleić, albo słabo - i wtedy wytrzymałość mechaniczna będzie gorsza.

Pozdrawiam
Warstwy będzie widać zawsze, niestety. Czasami mniej czasami bardziej. I owszem elementy są zawsze najsłabsze na rozciąganie między warstwami. Kiedyś wydrukowałem coś na próbę z małym wypełnieniem a następnie niszczyłem element na różne sposoby. Najłatwiej było zdzierać warstwy jedna po drugiej. Oczywiście można drukować gęściej na wyższej temperaturze itd wtedy wytrzymałość będzie większa.
Ostatecznie też zewnętrzny obrys elementu można potraktować acetonem co spoi bardziej zewnętrzną warstwę elementu.
Osobna sprawa to projektowanie elementów i taki przemyślenie sił działających na element by poprawić jego żywotność.

UPDATE 02.11.2013

Z chłopakami z zaprzyjaźnionego klubu kombinowaliśmy jakieś proste dipole na różne pasma. Narysowałem izolator środkowy. Już wydrukowany będziemy testować.

[attachment=7756][attachment=7757][attachment=7758][attachment=7759]

Najbardziej ciekawi nas jak będzie wyglądać odporność na UV
Witam

Rysiu te "wydruki" , są wydrukami bez żadnej obróbki ? , bo wyglądają bardzo dobrze :-)
Pozdrawiam

Andrzej
Cześć.

Te wydruki są praktycznie bez obróbki. Jedynie usunąłem niteczki które pojawiają się w miejcach gdzie głowica przekracza puste przestrzenie. Postaram się sfotografować jakiś wydruk bez poprawek by było łatwo porównać. Nie jest to jakiś duży problem, a jego wystepowanie jest zwiazane z ustawieniem jednego z parametrów wydruku

UPDATE:
To duży element więc nitki nie są uporczywe, gorzej jest jak się drukuje wiele małych elementów na jednym wydruku.

[attachment=7761]
Hej Rysiek. A jak ten materiał zachowuje się w temp. powiedzmy 50-60 st.C ? Ma dalej podobną twardość jak w temperaturze pokojowej ?
Tak niema problemu w tym zakresie. Podczas drukowania głowica ma około 230C a stół ma 110C

UPDATE:
Niteczki o których była mowa wcześniej. Po wydruku należy to ostrym nożykiem wyciąć.

[attachment=7762]
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie